سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آذربایجان اوغلی(پسر آذربایجان)

متن زیر در تاریخ88/2/25، ساعت: 8:59 عصر نوشته شده است.

¤ آرامش

شادی را قسطی بخرید

به راستی بهای شادی چقدر است؟شاید اکثر ما آنقدر پولدار نباشیم که بتوانیم به تمام آرزوهای مادی خود دست پیدا کنیم اما برای رسیدن به آرامش و شادی واقعی احتیاجی به خرج کردن پول زیاد نداریم.با توان اندک خود نیز می توانیم شادی را به قلب خود هدیه دهیم.

دکتر کیهان نیا در این باره می گوید: اگر بعضی وقت ها آرامشتان به هم خورد و شادی از قلبتان بیرون رفت نگران نشوید زیرا تا ابد در آرامش بودن برای هیچکس میسر نیست.همین قدر کافی است که در کل زندگی آرامش داشته باشید.شادی را می توان آرام آرام و با هزینه های کم فراهم کرد.

زنده باد خودم

مهمترین ارتباطی که هرانسانی در زندگی دارد ارتباط با خودش است.اگر ما در رابطه با خودمان لنگی پیدا کنیم دچار افت روحیه می شویم و تعادل زندگی مان به هم می خورد.چطور ممکن است احساس گناه داشته باشیم ولی در آرامش زندگی کنیم؟چطور ممکن است با خود آشتی نباشیم ودر آرامش زندگی کنیم؟

دکتر کیهان نیا در این باره می گوید: تا زمانی که خودمان را نشناسیم و به مجهولاتی که داریم پاسخ ندهیم آرامش نخواهیم داشت به عبارت بهتر زمانی که بر نوع رابطه مان با خویش وقوف نداریم ازآرامش خبری نیست.نوع دوم رابطه ارتباط ما با پدر و مادر همسر و فرزندان و خانواده است وسومین نوع رابطه ارتباط ما با دیگران است و چهارمین نوع رابطه ارتباط انسان با طبیعت است که اگر هر کدام از این روابط به هم بخورد آرامش ما را تحت تأ ثیر قرار خواد داد.

من آرامشم را مدیون خودم هستم

حالا می توان با چند روش ساده به آرامش واقعی دست پیدا کرد و هیچ کس نمی تواند در به دست آوردن این آرامش به ما کمک کند غیر از خودمان.

دکتر کیهان نیا در این باره می گوید: نخستین گام برای رسیدن به آرامش خلوت با خود است.لازن است گاهی اوقات با خودمان خلوت کنیم و مجموعه اعمال و گفتار و کردار خود را بررسی کنیم.البته هرگزنباید به خود نمره ردی بدهیم.فقط کافیست که اعمال خود را مورد بررسی قرار دهیم وآن گاه به توصیه های درون خود گوش کنیم.زیرا ندای درون صحیح ترین راه را به ما نشان خواهد داد.

یک دقیقه فقط برای خودم

این روانشناس افزود: دومین راه رسیدن به آرامش تفکر است.فکر کردن وعمیق شدن به اتفاقات روزمره وبررسی کردن دلایل رویدادها باعث آرامش انسان می شود چون انسان با فکر کردن می تواند راه را از چاه تشخیص دهد وشیوه حل مشکلات خود را ببیند.

از لطفت متشکرم

وی در ادامه گفت:سومین اقدام قدرشناسی کردن است.باید روی محاسن اطرافیان خود تمرکز واز ارزش هایشان قدردانی کنیم.ضمن این که عیب های احتمالی شان را نادیده بگیریم.این رفتار هم باعث می شود هم خود به آرامش برسیم وهم اطرافیانمان.

عقل سالم در بدن سالم

دکتر کیهان نیا ورزش را یکی دیگر از روش های رسیدن به آرامش معرفی کرد وگفت: سرلوحه برنامه روزانه ما باید فقط سلامت باشد و ورزش این مسیر را برای ما هموار می کند.با کمک ورزش می توانیم به اغلب بیماری ها "نه" بگوییم چرا که سلامتی یک پای آرامش است.

وی ادامه داد: روش دیگر رسیدن به آرامش رنجش زدایی است یعنی اگر رنجش از کسی داریم خیلی سریع آن را از بین ببریم.

این روانپزشک گفت: یکی دیگر از اقداماتی که آرامش را در وجود ما زنده می کند بخشش است.وی در توضیح این کلمه می گوید: منظورم از واژه بخشش هم یخشش خطاهای دیگران وهم بخشش عاطفه خود به دیگران!

وی میگوید: بخشش فقط پول دادن نیست.گاهی با یک قدم یا قلم می توان بزرکترین بخشش ها را انجام داد و دل انسان های دردمند را شاد کرد.

دکتر کیهان نیا افزود: ارزش گذاشتن به خود و کارهایی که به آن اشتغال داریم از دیگر راه های دستیابی به آرامش است.این شیوه های تفکر ِافق های جدیدی از تجربه های نو را به روی شما می گشاید و به شما یاری می رساند تا شما ترس از ناشناخته ها را از خود دور کنید.پس می توان مدعی شد موسیقیدان آهنگ بسازد ِنقاش پرده نقاشی بکشد ِشاعر شعر بگوید و...خلاصه جهان به راه خود برود در حالی که ما فارغ از هر دغدغه ای به آن چیزی می پردازیم که دوست داریم.

یک صبح دل انگیز

همچنین دکتر کیهان نیا معتقد است: هیچ کس با شادی "اما به هر قیمتی"موافق نیست.ما باید تفاوت شادی های عمیق با شادی های زود گذر را به خوبی بدانیم.

وی می گوید: صبح را خوب شورع کنید با خنده و نشاط.این کار یعنی به دنبال شادی بودن.اگر این برنامه ریزی روزانه را طوری ترتیب داده باشیم که اولویت ها مشخص باشد ِبدون دغدغه و نگرانی سر کار می رویم و انگیزه و اشتیاق خود را برای زندگی زیاد می کنیم. این ها همه موجب نشاط ما میشود.

بخند و بخندون تا غم نشه یه مهمون

دکتر کیهان نیا می گوید: برای آن که بتوانیم بخندیم و بخندانیم اول باید خود شادمان باشیم و باید ارتباط سالمی با خود داشته باشیم ِ یعنی باید از خود رضایت داشته باشیم.دوم باید نسبت به کلام ِ معرفت و آگاهی داشته باشیم تا مؤدبانه وحکیمانه باشد.هر مطلبی را طوری بگوییم که به کسی توهین نشود.سوم این که شعور و خردمندی باعث می شود دارای ظرافت های گفتاری بشویم که بسیار هم مورد توجه دیگران است.

زیمرمان می گوید: < دنیا با انسان معامله متقابل می کند.اگر بخندید ِ به روی شما می خندد و اگر چین به ابرو بیندازید ِ او هم مقابل شما ابرو در هم میکشد>.

خنده واکنشی است غیرارادی که باعث انقباض هماهنگ حداقل پانزده ماهیچه صورت میشود.خنده موجب سریع شدن تنفس و جریان خون ودر نتیجه افزایش ترشح آدرنالین در خون می شود که تأثیر نهایی آن احساس لذت و شادابی در فرد است.خنده از افزایش کورتیزول جلوگیری می کند و ایمنی بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهد.خنده هورمون سروتونین را افزایش می دهد ودر نتیجه احساس خوبی به انسان دست می دهد.

با خنده دوپینگ کنید

حضرت علی(ع) می فرمایند: < بعد از سلامتی ِ بزرگ ترین نعمت خداوند خنده است.>

ویکتور هوگو می گوید: < خنده مانند خورشیدی است که حالت یخ چهره ها را آب می کند.>

اندیشمند دیگری می گوید: < خنده نیروزاست.>

دکتر کیهان نیا هم می گوید: خنده اعضای داخلی بدن را حرکت می دهد ِ تنفس را سریع تر می کند و حتی اشتها را زیاد می کند ِ باعث امیدواری می شود و حرکت های ارادی را زیاد می کند.مطالعات جدید نشان می دهد عضله های سینه ِِِِِِِ شکم ِ شانه ها ِ گردن ِ صورت و چانه در اثر خنده تحرک مناسبی پیدا می کند که نوعی ورزش برای آن ها محسوب می شود وبه ادامه ی سلامتی شان کمک می کند.

دکتر کیهان نیا در ادامه می گوید: خنده هیچ هزینه ای ندارد اما نقش درمانی فوق العاده ای دارد به طوری که در برخی مراکز پیشرفته درمانی ِ اتاق خنده درست کرده اند.

 

 

 


¤ نویسنده: حامد

پیام های دیگران


¤ لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
شناسنامه

پارسی بلاگ
پست الکترونیک
 RSS 

کل بازدیدها: 1830

بازدید امروز : 0

بازدید دیروز : 0


درباره خودم

آذربایجان اوغلی(پسر آذربایجان)
حامد
دانشجو

لینک به وبلاگ

آذربایجان اوغلی(پسر آذربایجان)


اشتراک در خبرنامه